укррус

Телефони у Черкасах

  • (096) 213-92-16
  • (093) 213-92-16

Дитяче автокрісло

Дитяче автокрісло

Безпека маленьких пасажирів - наш обов'язок. Як убезпечити дитину за допомогою дитячих утримуючих пристроїв?


Протягом тридцяти останніх років багато наукових інститутів і експертні організації Європи досліджують проблему безпеки дітей в автомобілі.

В результаті були вироблені єдині вимоги і стандарти для подібних пристроїв. Зараз діє вже третя еволюція цих стандартів ECE 44 03, а з 2009 року буде діяти нова, жорсткіша редакція стандартів ECE 44 04. Багато виробників вже зараз роблять крісла під цей новий стандарт.

01.10.2008 КМУ прийняв постанову № 876 щодо поправок до постанови № 1306 від 10.10.2001 «Про Правила Дорожнього Руху»:

Пункт 21.11 (б) свідчить про те, що забороняється перевозити: - дітей, зріст яких менше 145 см або які не досягли 12-річного віку, - у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину з допомогою ременів безпеки.

Багато хто думає, нібито це не обов'язково. Однак розраховувати на те, що ви зможете утримати руками свого малюка навіть при зіткненні або різкому гальмуванні, на швидкості 20 км / год, - безрозсудність.

Уповільнення автомобіля при ударі об жорстке перешкоду складає в районі задніх сидінь 30 g. Таким чином, щоб утримати малюка вагою 15 кг, потрібно сила, еквівалентна 450 кг. Таке зусилля не розвиває навіть рекордсмен світу з важкої атлетики в суперважкій вазі.

 

Згідно стандарту, дитячі автокрісла діляться на п'ять груп, які залежать від ваги дитини:

група 0 (group 0) - для дітей масою менше 10 кг;

група 0 + (group 0 +) - для дітей масою менше 13 кг;

група I (group I) - для дітей масою 9-18 кг;

група II (group II) - для дітей масою 15-25 кг;

група III (group III) - для дітей масою 22-36 кг.

На практиці всі виробники суміщають в дитячому кріслі відразу декілька груп.

Це автомобільна люлька для новонароджених (групи 0 і 0 +).

Автомобільне крісло для дітей 1 ї групи з власними п'ятиточковими ременями (група I).

Автомобільне крісло для дітей 2 й і 3 й груп (група II + група III).

Так званий бустер, тобто тільки подушка сидіння (тільки група III).

Універсальне сидіння-трансформер для дітей з 9 місяців і до 12 років (група I + група II + група III).
 

Автомобільна люлька для новонароджених (групи 0 і 0 +)

Автомобільні люльки груп 0 і 0 + призначені для дітей від народження до 9 або 13 місяців відповідно. Вони кріпляться тільки проти ходу автомобіля і не розміщуються на передньому сидінні. При цьому слід пам'ятати, що подушку безпеки переднього сидіння треба відключити. Малюк знаходиться в люльці практично в лежачому положенні і фіксується або трьох-, або п'ятиточковими ременями. Насправді люльки зручні і практичні не тільки для перевезення дітей в автомобілях, але і просто в побуті. Практично у всіх колисок є положення для гойдання малюка, годування, перенесення і інших повсякденних функцій.

Є люльки з системою AVTOFIX: автокрісло в зтом випадку складається з двох частин: бази та власне люльки. База кріпиться ременями безпеки машини і постійно там перебуває. Люлька встановлюється в базу, що значно спрощує установку крісла. Дитина пристібається ременями безпеки люльки. У деяких моделях є регулювання нахилу бази, що створює додатковий комфорт для малюка.

Останнім часом з'явилися люльки з кріпленням ISOFIX. Плюс цього кріплення в тому, що воно не допускає помилок при фіксації люльки в автомобілі і вважається більш надійним. За допомогою цієї системи досягається жорстка стиковка сидіння з каркасом автомобіля. Це вважається набагато безпечніше, ніж кріплення штатними ременями. Крісла, оснащені системою ISOFIX, коштують набагато дорожче. При цьому справитися з установкою крісла зможе будь-яка доросла людина всього за пару хвилин, і вірогідність помилки тут мінімальна. Крісло як би вщелківается в спеціальне кріплення, що знаходиться в задньому сидінні. Мінуси цього кріплення в тому, що, по-перше, ні в кожному автомобілі є кронштейни під ISOFIX, і, по-друге, на сидінні залишається база ISOFIX, яка займає місце одного пасажира.


 
 
Автомобільне крісло для дітей групи 1 з власними п'ятиточковими ременями (група I)

Як тільки малюк починає самостійно сидіти - люлька стає йому категорично мала. Прийшов час для крісла першої групи. Ці крісла кріпляться як по ходу, так і проти руху. З точки зору безпеки положення проти ходу - найкраще, так як при фронтальному ударі навантаження рівномірно розподіляється на спинку крісла, і вірогідність травмувати шию нижче. Це особливо важливо, враховуючи той факт, що у маленьких дітей відношення маси голови і тулуба розподілене інакше, ніж у дорослих, а точніше, голова у дітей представляє досить вагому частину від загальної маси тіла.

Але є одне але! Дитина категорично відмовляється сидіти в кріслі, всю дорогу дивлячись на спинку заднього дивана, не маючи можливості спілкуватися ні з татом, ні з мамою. Таку тортури не кожен малюк витримає. Тому зазвичай сидіння першої групи розташовують по ходу руху. І тут виникає ряд складнощів. Справа в тому, що традиційне сидіння цієї групи має власні внутрішні ремені для фіксації дитини. А саме крісло фіксується штатним ременем за допомогою складних провідників, проушин і гачків, що знаходяться на його тильній стороні. Процес фіксації настільки складний і заплутаний, що деколи дорослі або помиляються, або спрощують його. У результаті крісло втрачає свої захисні властивості.

При установці уважно прочитайте інструкцію: якщо все зроблено правильно, то крісло після фіксації не повинно бовтатися. Також слід перевірити, чи не занадто перетягнуті ремені, так як крісло може в цьому випадку прийняти занадто вертикальне положення. Дуже часто батьки не приділяють належної уваги інструкції і неправильно встановлюють крісло, тим самим наражаючи на небезпеку свою дитину. Згідно зі статистикою, відсоток помилок при такій системі фіксації може досягати 80%!

Мало того, в силу технічних особливостей конструкції крісла знаходяться дуже високо і дуже близько до переднього сидіння. Висока можливість травми ніг дитини. Щоб уникнути помилок при фіксації і дуже великих переміщень крісла, для цієї групи фахівці наполегливо рекомендують використовувати систему ISOFIX. Як було сказано раніше, вона дозволить уникнути помилок при кріпленні крісла, спростить і прискорить цей процес і жорстко зафіксує крісло на задньому дивані автомобіля.

 

Автомобільне крісло для дітей 2 - й і 3-ї груп (група II + група III)

Найбільш популярна група в Україні. Практично всі крісла цієї групи кріпляться штатним ременем автомобіля разом з дитиною. Це самий надійний і швидкий спосіб кріплення, тому в цій групі не застосовується система ISOFIX. Ще одна причина, по якій ISOFIX не знайшла застосування в сидіннях цієї групи, - велика вага дитини. На швидкості 55 км / ч дитина вагою 22 кг вириває ISOFIX з коренем. Починаючи з 20 кілограмів ваги пасажира, навантаження може витримати тільки штатний ремінь, для цього і розрахований. Ці дитячі крісла розраховані на більш старших дітей, фізіологія яких вже наближається до дорослого. Це означає, що центр ваги дитини з віком знижується і наближається до стегон. При фронтальному ударі це може викликати ефект «подниріванія», тобто стегна дитини прослизають під поясним рукавом ременя безпеки, а діагональний рукав в цьому випадку виявляється на шиї дитини. Тому хороше крісло 2-3 й групи повинне мати захист від цього ефекту. Конструкція подібної захисту буває різною, наприклад, на подушці сидіння може бути підніжний валик, або подушка має негативний нахил, або в чохлі подушки використовується спеціальний матеріал з підвищеним опором ковзанню.

 

Група I + група II + група III

Це універсальні крісла для дітей від 9 місяців до 12 років, тобто для всіх трьох категорій. Увага! Деякі виробники, в основному з Азії, пропонують подібні крісла, які, по суті, такими не є. Визначити, чи справжній трансформер, легко і просто. Кожен справжній трансформер повинен мати або ятиточковий ремінь, або спеціальний захисний столик для дітей першої групи. Дітей першої групи ні в якому разі не пристібають тільки штатним ременем безпеки! І, навпаки, для дітей 2 й і 3 й груп використовують тільки штатний ремінь, при цьому захисний столик або ятиточковий ремінь демонтується. Як правило, крісла-трансформери мають більше регулювань і налаштувань, чим крісла інших категорій. Це дозволяє їх краще набудувати під конкретного малюка, забезпечивши тим самим більше комфорту.

 

Перейти в розділ "АВТОКРІСЛА"